מלכיאלי מבטיח: "חוק הכותל יסדיר את קדושת המקום"

אנחנו לא בעלי בתים על הקדושה של המקום. אין לנו מנדט להתפשר על הכותל, אנחנו רוצים לחוקק בחוק את האחריות על המקום. מה מותר ומה אסור ובע"ה זה יסתיים בטובה
עמית דניאל 1 Comment on מלכיאלי מבטיח: "חוק הכותל יסדיר את קדושת המקום"

ח"כ מיכאל מלכיאלי משוחח על חוק הכותל שיזם והגיש בסיוע חתימתם של רבים מחברי הכנסת בקואליציה • על חשש הרפורמים מהחוק "אם זה היה עוד חוק קיקיוני שלא משנה כלום, אף אחד לא היה קופץ על זה"

ח"כ מיכאל מלכיאלי צילום: יעקב כהן, פלאש 90
אנחנו לא בעלי בתים על הקדושה של המקום. אין לנו מנדט להתפשר על הכותל, אנחנו רוצים לחוקק בחוק את האחריות על המקום. מה מותר ומה אסור ובע"ה זה יסתיים בטובה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"חוק הכותל" של מפלגת ש"ס מעורר דיון ציבורי והוא הוגש בימים האחרונים כשעליו חתומים חברי כנסת שונים מסיעות הקואליציה. בתכנית "הפוך על הפוך" שוחח הרב משה בן לולו עם יוזם חוק הכותל, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס).

"פרובוקציות מתרחשות בכותל חדשים לבקרים" אומר מלכיאלי "הסיבה היא, אין חוק שמסדיר, מה מותר ומה אסור לעשות שם. בכל מקום בעולם, בכל אתר של דת אחרת בו מבקרים, יש דף הוראות, יש הסבר מה מותר ומה אסור. בשנים האחרונות, בכותל, כל אדם מגיע, מתחיל מסורת חדשה ועושה ככל העולה על רוחו וכשזה כך יש וואקום. בוואקום הזה היה חייב לחוקק חוק שיסדיר את הנושא. בע"ה החוק הזה יעבור והעניין יוסדר" אומר ח"כ מלכיאלי שנשמע בטוח בהעברת החוק.

"צריך להבין שהכותל מעבר להיותו מקום של תיירות, הוא מקום קדוש. במקום קדוש צריך לדעת איך מסתובבים. האם אדם יכול לעשות טקס שכרוך בחילול שבת ומועדי ישראל בכותל? מישהו יכול להעלות את דעתו ולעשות את זה? אדם יכול לשאת כרזות, משל היה מדובר בכיכר המדינה. האם מותר להיכנס עם בעל חיים לכותל? היום החוק לא מגביל כלום גם לא תפילות מעורבות ונוסחי תפילה. ש"ס רוצה להגדיר את זה. אנחנו לא בעלי בתים על הקדושה של המקום. אין לנו מנדט להתפשר על הכותל, אנחנו רוצים לחוקק בחוק את האחריות על המקום. מה מותר ומה אסור ובע"ה זה יסתיים בטובה" אומר מלכיאלי.

בהתייחסו להתנגדויות היכולות לעלות במהלך הדיונים על החוק, אומר ח"כ מלכיאלי "אין חוק שכולם רוצים. יש הבנות. אנחנו תמכנו בחוקים מתוך הבנה שאנחנו חברים בקואליציה ואחד מתחשב בשני כל עוד זה לא שורט בדגל שאנחנו מייצגים. אנחנו תומכים גם בדברים שזה לא בהכרח הדגל שלנו. בדיוק את מה שאנחנו מבינים אנחנו מצפים מאחרים שיבינו".

לשאלה האם יש היתכנות לתמיכה בחוק מהמפלגות הערביות, ענה מלכיאלי "אני לא רוצה לדבר על הסיעות הערביות אבל אני יכול להגיד שאלי הגיעו חברים מהאופוזיציה ואמרו שהם אמנם לא יכולים להצביע אבל הם מבינים את החוק ואת חשיבותו. גם מי שלא שומר תורה ומצוות מבין את החשיבות. חשוב לאנשים גם כאלו שאינם שומרים תורה ומצוות, לשמור על קדושתו של הכותל".

בהתייחסו לחששם של הרפורמים והקונסרבטיבים, אומר ח"כ מלכיאלי "זה רק מראה עד כמה החוק חשוב. אם זה היה עוד חוק קיקיוני שלא משנה כלום, אף אחד לא היה קופץ על זה. מבינים שאנחנו הולכים לעמוד על הזכות של קדושת המקום".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות